2 Mayıs 2015 Cumartesi

Tıp Fakültesi Seçerken Özel Üniversite Mi Yoksa Devlet Üniversitesi Mi?

  Öncelikle basit bir ayrım yapıp kıyaslayarak anlatalım.

  Özel üniversiteler fakülte hayatı içindeki eğitiminize büyük destekler verebilir. Örneğin sizlere yurt dışı stajı ayarlayabilir, laboratuvarlardan daha iyi yararlanmanızı sağlar. Devlet üniversitesinde ise tamamen kendi başınasınızdır. Her şeyi kendiniz yapmak ve öğrenmek zorundasınız. Devlet politikası yüzünden tıka basa dolan amfiler ve laboratuvarlara girememe ihtimaliniz bile var. Siz zorlamadıkça kimse size bir şey öğretmeye çalışmayacaktır.

   Klinik eğitimde ise öze üniversitelerin şöyle bir dezavantajı var. Hastalar para ödeyerek geldiği için stajyerlerle uğraşmak ya da stajyerlerin kendilerine herhangi bir işlemde bulunmasını istemiyorlar. Devlet hastanelerinde ise hasta çoğunlukla bunu kabul ederek geliyor. Ama bu sizi yanıltmasın devlet hastanelerinde de bir çok hasta sizi istemeyecek. Bu da yeni sağlık politikalarına dayanıyor diyebiliriz.

  Özel üniversiteler genelde adı duyulmuş iyi hocalarla çalışırlar fakat bir bölümün bütün derslerini aynı hoca anlatır. Büyük devlet üniversitelerinde ise her dersin alt başlığında özelleşmiş hocalar vardır. Bir hoca sadece 1-2 hastalık çeşidiyle ilgilenir ve size onu anlatır.

   Kampüs olarak bakarsak iyi bir özel üniversiteye gitmedikçe basit bir apartman tarzı yerle karşılaşabilirsiniz. Özel üniversite hastaneleri birbirinden uzak yerlere kurulmuş olabilir. Devlet üniversitelerinde ise genelde aynı ortamdadır. Tıp fakültelerinde kampüs seçeneği hiçbir zaman cazip olmayabilir. 1-2 üniversite hariç kampüsler hastane ortamı olduğu için bir üniversite havası yakalayamayabilirsiniz.

   Üniversiteden üniversiteye her şey değiştiği için kendi araştırmanızı yapmalısınız. Önceliklerinizi belirleyip ona göre bir seçim yapabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Merhaba yazdıklarınızı okudum güzel faydalı bir blogunuz var , benim size danışmak istediğim bir konu var üniversite sınavına hazırlanıyorum ve ölesiye tıp yazmak istiyorum ama internette öyle şeyler okudum ki beni çok üzdü yanlış anlaşılmasın tıp konusunda hevesim asla sönmedi ama ümitsizliğim arttı , öncelikle herkes 5-10 yıl sonra türkiyede doktorluğun biteceğinden bahsediliyor internette. 5-10 sonra doktorlar kpss ile alım olacak atanamayan doktorlar ortaya çıkacak yani şuanki öğretmenlerin yaşadığı yaşanacak diyorlar o kadar üzdü ki bu yorumlar beni kendimi tekrar düşünürken buldum çünkü zaten mezun grubundayım sadece tıp için 1 yılımı feda ettim ama bunları okuyunca moralim bozuldu sonuçta 5-10 çok yakın bir süre ve benim kazanıp okulu bitirmemde 6-7 yıl en az siz bu konuda ne biliyorsunuz ? Hocalarınız bu durumdan hiç bahsediyorlar ? Simdiden teşekürler

    YanıtlaSil