8 Şubat 2015 Pazar

Çalışıyorum ama olmuyor?


   Sadece sınavda yaşadığımız bir sorun değil bu malesef. Hayatın her alanında karşımıza çıkıyor. İş hayatında, sporda... Peki neden oluyor?

   Bu gibi durumlarda öncelikle sorunun kaynağının nerede olduğunu saptamak lazım. İşin en zor kısmı da budur. Malesef kendimizi değerlendirirken yeterince tarafsız bakamayız duruma. Öncelikle içinde bulunduğunuz durumu tespit edin. Karşınıza bir sandalye koyun ve oraya bir a kişisi koyun. Fakat bu a kişi aynen sizin yaşadıklarınızı yaşayacak. Şimdi bütün ön yargılarınızı, taraflı düşüncelerinizi, " ama ben şöyle yapıyorum"ları bir kenara koyun. A kişisini acımasız bir sorguya çekin. Köşeye sıkıştırın her bahanesine bir cevap bulun tâ ki gerçek cevaba ulaşana kadar. Gerçekten yeterince çalışıyor muyum yoksa çalıştığımı mı zannediyorum? Yaptığım şeye gerçekten hakim miyim? Yapanlar nasıl çalışıyor? Ben onlar gibi çalışmayı denedim mi? Başarmak için neler yapmam gerektiğini biliyor ve disiplinli bir şekilde onu uyguluyor muyum?

   Burada genel olarak insanın kendini kandırdığı cevabı çıkar ama bu cevap öyle kolay çıkmaz. Çünkü kendimize bunu itiraf edemeyiz. Çalışmış olmak için çalışmakla, öğrenmek için çalışmak arasında dağlar kadar fark vardır. Eğer siz bu bilgileri sadece sınav geçsem yeter diyerek öğreniyorsanız ya da içinizdeki bilinçaltınızdaki kişi böyle diyorsa malesef başarısız olursunuz. Sürekli unutur yerinizde sayarsınız.

   Diğer en sık çıkan sonuçsa konu eksiğiniz olduğudur. Bu sonuç çıktığında yapılacak şey güzel bir çalışma programı yapıp bütün eksikleri kapatmaktır. Sanırım en basit sorun bu.

   En önemlisi ise güven eksikliğidir. Yapamıyorum, yapamayacağım bu tip cümleleri düşünenler gerçekten yapamaz. Öncelikle kendinize güvenin. Yapamayacağım yargısını düşünün. Yapamayacağınız şey ne? Size dayatılanlar mı yoksa sizin istedikleriniz mi? Malesef en zor çözümü olan sorun budur. Güveni kaybolmuş birinin başarılı olması da zordur. Kendinize her zorluğa rağmen başarılı olan kişileri örnek alın. Onların hayatlarını okuyun, izleyin. Nasıl yaptıklarına tanık olun. Sadece isteyin yapabildiğinizi göreceksiniz. Bu konuda benim en çok örnek aldığım kişi Atatürk'tür. Kim ne derse desin. Ve onun sözleri bana çok motive edici gelir.

 Zafer, "Zafer benimdir" diyebilenindir. Başarı ise, "Başaracağım" diye başlayarak sonunda "Başardım" diyebilenindir.
    Mustafa Kemal Atatürk

   Hiç bir şey için hiç bir zaman geç değildir. Siz elinizden geleni hatta daha fazlasını yapın. Olduğu kadar olmadığı kader. Unutmayın denemek yok ya yapın ya da bırakın hiç yapmayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder