25 Ocak 2015 Pazar

Sınav taktiği-Başkalarıyla kıyas

    Sınavlar yaklaştığında çoğu kişinin içine bir umutsuzluk düşmekte ve bahaneler hazırlanmaktadır. Bu bahanelerin en önde geleni:  “Ben seviyesi düşük bir okulda okuyorum, nasıl başarılı olabilirim?”.
  Öncelikle bunun yanlış olduğunu Türkiye’nin önde gelen fakültelerinde hiç adı duyulmamış devlet liselerinden gelen birçok örnekle kanıtlayabiliriz. Peki, onları buralara taşıyan neydi? Çok iyi bir okulda okumaları mı, sürekli özel dersler almaları mı? Bunlardan hiç biri değildi. Yalnızca azim ve çalışmak.
Sınavlara çalışırken daima en iyisini, en yükseğini hedeflemelisiniz. Unutmayın ki çalışmanın elinden kurtulabilecek hiç bir şey yoktur. Bende sizin gibi bir öğrenciydim. Birçok kişiden iyi olduğumu biliyordum ama sonuçta en yüksek düzeyde öğrencileri barındıran fen liseleri öğrencileri, sürekli özel dersler alan her açıdan desteklenen öğrenciler, özel okul öğrencileri varken sınavda derece yapmak bana çok uzak gözüküyordu. Ama elimden geleni yapmam gerektiğini, hepimizin sınavda eşit olduğunu ve çalışmamızla baş başa kaldığımızı biliyordum. Birçok özel destek alan öğrencinin sınavlara yeterince önem vermediğini küçümsediğini de biliyordum. Üstelik onlar benden üstünse eğer neden benden daha fazla yardıma ihtiyaç duyuyorlardı ki?
Sınıf arkadaşlarımı hatırlıyorum. Çok parlak bir öğrenci olduğum söylenemezdi. Sonuçta bütün sınavlardan tam not alan, demelerde benden yüksek puanlar alan birçok arkadaşım vardı. Onlar sınavda başarısız olmadılar evet ama benim çok arkamda kalmışlardı.

Onların sizden daha fazla artıları olduğu doğru peki sizin artılarınız neler? İşte bu artıları kendiniz yaratmalısınız. Hedefiniz için hiç durmadan çalışmalı ve kendinizden emin olmalısınız. Son olarak çalışmamaya bahane olarak eşitsizliği veya kendinizi küçümsemeyi seçmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder