12 Ekim 2014 Pazar

Yarış Taktiği-2

   Bu yazımda size daha önceki yazıda verdiğim taktiği geliştirmek için küçük ip uçları vereceğim.

   Öncelikle önceki yazımıza bir dönersek orada hız arttırmanızdan bahsetmiştim. Bir soruyu çözerken önümüzde 2 seçenek vardır;ya çözeriz ya da çözemeyiz. Soruyu çözdüğümüzde karşımıza bir sorun çıkar çözüm ve cevaptan emin miyim? Burada eğer emin değilseniz daha sonraki turda tekrar çözmek istiyorsanız sorunun başına bir işaret koyun, kesinlikle eminseniz bir daha ki turunuzda soruyu tekrar çözmemek için sorunun başına bir işaret koymayın. Böylece kesin emin olduğunuz soruları bir daha ki turda tekrar çözmeyecek ve kalan sorularla uğraşmak için yeterince zamanınız olacak. Ben bu taktiği genelde şöyle uyguluyorum. Boş bıraktığım soruların başına normal bir işaret, çözdüğüm doğruluk ihtimali yüksek olanlara küçük bir işaret, geri döndüğümde mutlaka bakmam atlamam gerekenlere ise kaba bir işaret koyup geçiyorum. Eğer kalan zaman çok sıkışıksa sadece boş sorulara ve kaba işaretlilere bakıyorum. Fakat zaman bolsa hepsine sırayla bakarak gidiyorum. Ve emin olduklarımın işaretini silerek devam ediyorum.

   Daha önceki yazımda size sınavı en az 3-4 kez çözdüğümden bahsetmiş. Tabii ki bütün soruları 3-4 kez çözmüyorum. İlk çözüşte hepsini bitirip ikinci turda ise işaretlilere bakıyorum. Eğer zaman kalırsa bu sefer emin olduklarımı da hızlıca çözerek geçiyorum ki hata payını sıfıra yaklaştıralım.

   Bu taktikler zamanla sınavlarınıza yansıyacak ve bütün hayatınız boyunca kullanacaksınız. Başlarda yanlışlar yapmanız normal. Zaten amacımız bol pratikle yanlışları bitirmek.

   Bu yazımında böylece sonuna geliyorum. Hepinize iyi çalışmalar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder